DOSTARCZENIE DOKUMENTÓW
Proces ubiegania się o status rodziny zastępczej rozpoczyna się dostarczeniem wymaganych dokumentów i spotkaniem z koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie. Wówczas przeprowadzany jest wywiad wstępny z kandydatem, który służy weryfikacji spełnienia wymogów formalnych. Oprócz tego, kandydaci ubiegający się o status rodziny zastępczej, zobowiązani są przedstawić dokumentację potwierdzającą ich zdolność do pełnienia tejże funkcji. Należą do nich m.in.:
- dowód osobisty kandydata;
- zaświadczenie lekarskie potwierdzające zdolność do sprawowania właściwej opieki nad dzieckiem;
- skrócony odpis aktu małżeństwa (w przypadku osób zamężnych), odpis zupełny aktu urodzenia (w przypadku osób stanu wolnego) lub kopia wyroku rozwodowego (w przypadku rozwodników);
- zaświadczenie o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego;
- zaświadczenie o dochodach;
- kopia umowy najmu lokalu (w przypadku osób nieposiadających własnej nieruchomości).